Beasts of the Southern Wild (2012)
Devojčica se ne zove Amanda ili Sam, već Hushpuppy (sjajna šestogodišnja Quvenzhané Wallis). Voli životinje, ponekad ih sluša kako dišu,
doziva majku u noći, a majka se ne oglašava. Živi sa ocem, kog voli i koji nju
voli, a otac je bolestan i često je ljut. Žive u naselju zvanom
"Bathtub" u Lujzijani. Ovo može da znači da je ona heroina bajke, ali
u Lujzijani ljudi, u stvarnosti, žive u komunama i uče decu kako da prežive, da
se oslanjaju na sebe, pri čemu ne očekuju pomoć države.
U tom
naselju ima puno lima, starih dasaka, života koji deluje kao čista
improvizacija u poređenju sa svetom visoke tehnologije i širokih bulevara. Hushpuppy sa drugom decom ide u školicu
gde ih jedna Miss Bathsheba uči kako da prežive, pokazuje im šta je
sve jestivo, a Hushpuppy saznaje kakvi su crteži postojali na zidovima pećina
koje su naučnici otkrili, a onda i da su životinje na crtežima zapravo
turevi (tur je izumrla vrsta goveda; u filmu liči na divlju svinju).
Jednoga
dana dolazi velika oluja.
Jednoga
dana turevi stižu do devojčice, a ona shvata da imaju nešto zajedničko.
Misli o
tome šta će sve jednoga dana naučnici pronaći kada budu otkrivali
njen svet.
***
Vrlo
emotivan film sa izuzetnim umetničko- fotografskim kadrovima.
Sa puno
poezije po ćoškovima siromaštva.
Sa mislima i slikama koje te zapanje, dirnu
a na
kraju ostaneš bez reči.
Ovaj
delikatni film je režirao Benh Zeitlin koji je pored Lucy Alibar potpisao
scenario.
Dakle, “Once there was a Hushpuppy”
Unchained Django (2012)
Bio jedan Đango (Jamie Foxx), lep, pametan i dobar. U noći ga je sreo dr Šulc (Christoph Waltz), jedan poseban evropljanin, emigrant iz Nemačke, poznavalac nemačkog i engleskog jezika, lovac na ucenjene glave koji je poveo Đanga da mu pomogne da pronađe braću Brittle. Đango je voleo lepu Brunhildu (Kerry Washington) i to je rekao dr Šulcu. Brunhilda je živela neznano gde, znalo se da govori dva jezika.
Potom Đango i dr Šulc odlaze ka brutalnom i, na prvi pogled, šarmantnom Kelvin Kendiju (Leonardo DiCaprio), koji je vlasnik Kendilenda, mesta u kom se muški robovi bore jedan protiv drugog a ropkinje su prisiljene na prostituciju. Šta se sve dalje dešava, to treba pogledati.
Ovaj film je kompleksan i izuzetan na mnogo nivoa, izrazito je kulturološko- istorijske prirode: prikazuje se istorija crnačkog ropstva, potom razvoj prihvatanja Afroamerikanaca uz konstantno podsećanje na kolektivno sećanje/ osećanje spram rasizma i to sa obe linije: spolja i iznutra. Ono što je drugačije u odnosu na ''holivudski ugao'' je dostojanstveno predstavljanje Afroamerikanca koji uzima sudbinu u svoje ruke, koji je junak Juga a biva pozicioniran u sam centar, prvenstveno stoga što situaciju rešava na američki način. Priča ima bizarne momente, a odnosi između likova su u ovom filmu pomalo čudni, posebno odnos koji ima Kelvin Kendi sa svojim crnim slugom Stivenom (Semjuel L. Džekson). U ovom filmu se prepliće kako potraga za slobodom i nezavisnošću sa hrpom okrutnosti i brutalnosti, tako i dostojanstvenost sa servilnošću, prefinjenost sa sirovošću, psihofizička ograničenja sa odbacivanjem mentalnih okova.
Uz sve ovo, priču prati puno fantastične muzike.
Ovaj stoprocentno izuzetni film je režirao Kventin Tarantino, koji je i napisao scenario.
4 comments:
Nadam se da se ne odričeš Djanga?:)
Nisam još uvek odgledao "Zveri južnih divljina", a čuo sam mnogo lepih reči.
Mislim da ti treba da pišeš o Đangu. :)Sve sa fanfarama!
(Videla sam da neko jako želi da podeliš svoj doživljaj, a nisam znala za tu želju).
Odgledala sam taj film i odusevila se! Volis ono otkuda potjeces ma kako surovo i tesko bilo. Dirljivo je kako su se ljudi u Bathtub borili za ocuvanje svojih domova i nacina zivota.
Sasvim.
Post a Comment