Sunday, February 19, 2012

Čaplja i ždral


Nije reč o čapljama, jer priča bi bila drugačija. 
Nije reč ni o ždralovima, drugačije bi vreme prolazilo.
A vreme drugačije ne prolazi.
Ispod ptica su ljudi. Kad gledaš sa visina tako jeste. 
Ima među njima onih koji lete. Ptičiju narav imaju, zašto da se krije. 
Često su u oblacima, iznad trica i bakrača, jer šta ti je, ja sam iznad toga.
Ne, ne neću sada o pticoljudima. 
Reč je o čaplji i ždralu.
Ona je graciozna, elegantna, lepa, i htela bi, ali ne, ne nekog iz svoga roda.
On je vitak, tvrdoglav, ne savija vrat ni kad leti, a hteo bi možda... baš nju. 
Šta može biti zajedničko čaplji i ždralu? 
Ples, možda? let, možda? Tokom udvaranja? Da.
I pored svih razlika koje ih dele i sumnji kako dalje leteti a ne leteti sam, sličnosti ostaju najjače.
Ponos i nesigurnost grade ljubav u cvokotu, za vjek i vjekova. amin. 

Ruska skaska je inspirisala gos'n Jurija da napravi crtani film o čaplji i ždralu (Цапля и журавль, 1974). Neko će se sigurno setiti. Godine su prošle od onog vremena kada sam kao u magli pratila hod ovih ptica. Kasnije sam pomišljala na krila, linije na krilima, i levo- desno: magla, stara klupa, izmaglica, samoća…. i eto, danas priču osećam drugačije, sa više srca i malo manje magije. Čini mi se da je tako. 







4 comments:

rudar posmatrac said...

Odlican tekst uz odlican film. Lepo.

Vanja Todorović said...

Hvala ti. Često sam pomišljala na ovaj film, a nisam ga viđala na tv-u od detinjstva, ali jutjub je riznica. Treba samo da se nečeg malo setiš, kucneš i nazdraviš. i vojla.

zakeralo said...

I ja sam često mislila na ovaj film, u mom sećanju je bio tragičan. Glupe tvrdoglave ptice.

Lep film.

Vanja Todorović said...

Zakeralo :) Tragičan je izuzetno.
Od 1975. do 1977. ovaj film je dobio nekoliko nagrada. I mnogi ljudi iz Rusije, Amerike, Finske, Australije i Danske su se složili da tužne istine postoje, a film su nagrađivali uglavnom najvećim priznanjima.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Premium Wordpress Themes