Thursday, March 28, 2013

O zezanju (totalni obožavaoci totalne Srbije)



Moj dragi prijatelj često skita. Ode u razne zemlje, pa se u jednu vrati. Potom ponovo ode nekud. Kada sam ga prvi put videla puno je pisao, sedeo je za stolom, oblaci oko njega, a on piše. Tako je izgledalo. Jednom smo otišli u restoran.
''IVO?''
- Nije Ivo, već Ugo.  
Tokom večeri, pola je razgovora zapisao. U decembru je javio da sada ima 36 kompletiranih dnevnika. To je jako lepo, ali dragi prijatelj ume da se štedi i da piše kraća pisma. ''Ja nisam imao mhogo vreme ya tebe pisati...ja imam mnogo rad. Dobro sam. Sad je sam u Nemačkoj...Sve je u redu...’’
Moj dragi prijatelj je na doktorskim studijama. Takvog sam ga upoznala još pre 8 godina. On je ubeđen da ja sve o tome znam. Međutim, to uopšte nije tačno, i zato mogu o tome slobodno da pišem. Pre godinu dana je napisao ''I`m starting my doctoral thesis and of course it is about Serbia :)’’ Ovo priznanje me je malo šokiralo da budem iskrena.
Međutim, pre nekog vremena, sasvim odjednom i iznenada, dragi prijatelj mi je ponudio razne mogućnosti: zavirivanje u neke arhive u koje nikada ne moram lično da dođem, i nekako, iako nisam razmišljala da pišem o predelu u kom dragi prijatelj živi, osećam pod pritiskom da mu ponudu moram uzvratiti. Ono što dragi prijatelj ne prihvata da razume je da ja uopšte ne znam o čemu on piše. Uglavnom, prepiska oko teze se nastavila: ''Zdravo, I`m writing about Seria, as you know. Now I need articles or papers about the origin of serbs, in serbian, english... svejedno...just about entry of serbs in European civilization or east european orthodox civilization...as you know…could you reccomend me or send me anything about that?’’
Nije problem u pravopisu, ne! To nije poenta, moj prijatelj čak jako dobro zna esperanto, ja ga pratim koliko mogu, ali on je, u tom smislu, pravi čarobnjak. Usmeno?! Pa on je sposoban da rečenicu započne na engleskom, i da munjevito pređe na ruski, potom bugarski, a onda se zadrži na španskom, predlog  skoro uvek uzima iz nemačkog, natürlich... pardon, ne vredi da dalje pišem, ja ne znam tačno pravila esperanta. I pošto sam mu poslala sve linkove koje  može da koristi za pisanje svoje teze, kao i dostupne baze sa naučnim jedinicama na engleskom jeziku i nekim slovenskim, dragi prijatelj stabilnim tonom nastavlja da šalje poruke: ''Now i am studying Stephan Nemania and his sons I Nemanjić (Prvovenčani) and Rastko (sveti Sava) with historians Teodosije, Nemanjić...in relation with byzantines..very interesting meet Serbian history again...cao’’
I nakon pokušaja da ispitam koja je to tačno tema o Srbiji, koji period obuhvata, koju problematiku, koju, nedajbože, hipotezu zastupa, on se već javlja: ''In the meantime, I am working on a thesis about Serbia, as you know....Can you recommend me any book about that...as independant as possible..’’ A nekoliko dana kasnije i molbu da odem do gradske biblioteke kako bih našla: ‘Check page or pages exactly about "Toma Аrhiđakon". Enciklopedija Jugoslavie 8. Srbija-Ž. Nr. 4040, hvala ipak...’’

Potom se neko vreme nismo dopisivali jer nisam imala dovoljno informacija. Međutim, kako vreme prolazi shvatam da je moj prijatelj prava stena. U novom mejlu stoji: ‘’My doctoral thesis of course is about Serbia :) So, I would like ask for you about things, articles about the new situation with  Nikolić, the relations wit EU..etc, even in serbian, of course...’’ U novom pokušaju da razjasnim situaciju, pitala sam ga da li je pročitao sve ponuđene informacije, da li bi mogao da bude malo konkretniji, međutim, pored srdačne zahvalnosti novi odgovor nije bio znatno drugačiji: ‘’I`m writing about Serbia, as you know. I`m fan of Yugoslavia too (in fact there is a poster about former Yugoslavia in my room...Of course, I`m fan too of Yugoslavia Basketball team in eighties...and 90's a little.’’



Trebalo bi da mu odgovorim. Ali ne znam šta da mu opet pišem. Možda o fudbalu, Novaku Đokoviću, zlatiborskoj pršuti ili sjeničkom siru…međutim, plašim se da ne ode mnogo u širinu. 
A kao drugo, možda se dragi prijatelj sve vreme zeza, i misli da sam totalno opsednuta Srbijom, pa me teši idejom da mu je baš sve interesantno. 






2 comments:

etotako said...

Hahahahha, al sam se ismajala :) Naravno, savet nemam. Osim da mu pises o Srbiji, za njegovu tezu about Serbia :))

Vanja Todorović said...

hvala ipak. :)

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Premium Wordpress Themes